Een hobbelige weg en een gat in de weg...

28 juli 2015 - Johannesburg, Zuid-Afrika

"...een hobbelige weg en een gat in de weg..." Dat typeert het beste onze eerste volle dag in Zuid-Afrika. Vanochtend om 8u zijn we met een truck vol vertrokken vanuit Johannesburg. Het gezelschap is erg uiteenlopend: van een gezin met kinderen uit Mauritius tot een man uit Hongkong. Ook een aantal Nederlanders. Op zich leuk en gezellige mensen maar wat meer andere nationaliteiten was ook leuk geweest. Echter zal de groepssamenstelling wisselen: een aantal haken over een week af in Durbin waar anderen ook weer zullen aansluiten. We hebben 3 groepsleiders: twee Zuid-Afrikanen waarvan één chauffeur en een kok (hij wordt de Afrikaanse Jamie Oliver genoemd dus dat belooft wat). Daarnaast nog een Duits meisje dat stage loopt om ook groepsleider te worden.

Goed, die hobbelige weg.. Dat was een flinke! Preston (Jamie Oliver) noemde het een 'real African massage' en vroeg ons of iedereen nog wel een ruggengraat heeft. Jazeker, die voel ik zitten ;-) Vanuit de truck hebben we onderweg al wat dieren kunnen spotten in het wild: zebra's, springbokken, struisvogels en apen! Zo bizar om te zien! Onderweg zijn we af en toe even gestopt om wat inkopen te doen. Voor sommigen geen overbodige luxe, aangezien hun hele bagage niet is aangekomen. Gelukkig is dat lot ons bespaard gebleven.

Om 18u30 kwamen we aan op onze eerste overnachtplaats. Het was nog lastig met tent opzetten want om 18u is het hier donker. Daar moeten we wel even aan wennen. Ben je om 21u bij je tent, dan heb je het gevoel dat het al 23u is! Eerste keer tent opzetten ging ons samen best goed af. Daarna met iedereen (nog meer reisgezelschappen van Nomad) gegeten in een hele mooie kraal met in het midden een groot vuur, een braai en lange tafels. Van de andere reisgezelschappen kennen we inmiddels ook al een aantal mensen van de eerdere accomodatie. Gelukkig lijkt de temperatuur iets te zijn opgelopen. De afgelopen week heeft het in Johannesburg veel gevroren 's nachts. We hoorden verhalen van medereizigers over bevroren was aan de lijn 's ochtends. We bereiden ons dus maar voor op een koude én korte nacht, met d'r nadruk op kort: om half 6 gaan we ontbijten en moeten we onze spullen hebben gepakt. Om 6u vertrekken we namelijk voor een dag met jeeps naar het Krugerpark! Lekker slaap!

1. Mama:
    28 juli 2015
    Wat hebben jullie in korte tijd toch al veel gezien! Wat een mooie ervaring voor jullie om die dieren van zo dichtbij te kunnen bekijken! Heel leuk dat wij hiervan kunnen meegenieten door jouw reisblog. Nog maar weer genieten de komende dagen. Gelukkig maar dat je een paar warme truien mee hebt genomen, als ik hoor dat het 's nachts zo koud is daar! Ben benieuwd naar jullie ervaringen die nog gaan komen... We wachten af! Kus van ons
  2. Nelliie:
    29 juli 2015
    Wat geweldig allemaal,jullie begeven zich nu in een heel andere wereld.Fantastisch!!!!wij zijn dadelijk heel benieuwd,naar alle mooie foto,s hopelijk,dat het dadelijk minder koud word.nog een geweldige tijd samen,en tot mails Liefs van Nellie en Adriaan en een kus van de hondjes.