Eerste dag

26 juli 2015 - Johannesburg South, Zuid-Afrika

Zolang het lukt om te posten, nog even een berichtje. Komende dagen gaan we touren langs de panoramaroute en het Krugerpark. Dan zal ik er minder gelegenheid voor hebben.

Het is hier echt helemaal geweldig! Mensen zijn super gastvrij, een prachtige accomodatie hier. We hebben net een braai gehad met een heleboel andere reizigers. Ze reizen allemaal met Nomad alleen de meesten maken een andere tour. Vanmiddag zijn we hier lekker op een bedje gaan slapen in de zon. Het is hier wel enorm koud, vooral n; nachts. Iedereen loopt in winterjassen met mutsen op. Dat Is ook omdat ze hier die kou zoals wij het kennen, niet gewend zijn..

Het eerste beeld dat ik vanuit het vliegtuig zag toen we op Zuid-Afrikaanse grond geland waren: een hevig dansende vliegveld medewerker die het verkeer wees. Geweldig! :)

Vanmiddag lagen we op een bedje bij het zwembad toen we 'knock knock!' hoorden en een Afrikaanse vrouw ons Lachend aankeek. In haar handen een dienblad met een gewéldige lunch. Wij maakten nog een opmerking: "we didn't know this was included?" maar ze lachte en zette het neer. Totdat we 's avonds erachter kwamen dat deze overheerlijke lunch was die onze medereizigers hadden besteld! Ze konden er gelukkig hartelijk om lachen en voegden er aan toe: "you were again lucky after flying business class". De medereizigers zijn ontzettend gezellig, komen vanuit allerlei landen en samen maak je er iets gezelligs van.

Dit Was het voor nu, morgen vroeg op en even bijkomen van de heerlijke en gezellige braai. Overigens in het donker want de elektriciteit Is uitgevallen. Dat schijnt wel vaker te zijn hier..

Liefs vanuit Johannesburg

1. Yvonne:
    26 juli 2015
    Klinkt nu al als een topreis! Luck is on your side!

X Yvonne
  2. Mama:
    26 juli 2015
    Zo te zien gaan jullie mooie weken tegemoet! Altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Jullie zullen wel moe zijn geweest na zo'n lange vlucht! We hopen dat jullie niet al te veel last hebben gehad van de storm! Grappig van de uitgebreide lunch, die jullie aangeboden kregen, welke eigenlijk helemaal niet voor jullie bestemd was ;) Geniet er maar van, want dat kan allemaal wel eens anders zijn als jullie in een tentje moeten overnachten, alhoewel dat ook wel weer wat zal hebben, denk ik. Geniet maar lekker samen met Roy van alle mooie dingen die jullie gaan zien. Liefs van ons
  3. Marlon:
    28 juli 2015
    Lucky you! Na die luxe vlucht ook nog een uitgebreide lunch, dat is wel een heel goed begin van je reis! Geniet er nog maar even van voor je de wildernis in gaat :). Het ziet er fantastisch uit daar, ik wacht vol spanning op je volgende berichtje!
    XXX liefs