Dag 3: Krugerpark

28 juli 2015 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

"Did you sleep well tonight?" Dat was een veelgehoorde vraag vanochtend. Het was inderdaad koud en wennen maar het was oké! Beleving van kamperen hier is toch speciaal: vannacht werd ik wakker van een gek, herhalend geluid. In een gesprek in het toiletgebouw met een medereiziger viel pas het kwartje: een gnoe. Er lopen gnoes over het park waar wij verblijven. We zagen ze gisteravond al staan in het donker. Sommige mensen hadden een fluitje voor als ze echt gevaar zouden lopen. Die hadden wij niet maar was ook niet nodig.

Ik heb hier de fout gemaakt om de reisleiding te vertellen over het koe knuffelen. Nu ga ik de rest van de weken door het leven als 'the girl who cuddles cows '. Hè fijn ;-) Vandaag hebben we een ge-wel-di-ge gehad in het Krugerpark. Het was vroeg, en koud.. Maar het was zo tof! We vertrokken om 6u in winderige jeeps richting de ingang. 2 truien aan. Advies was: doe laagjes aan, beter advies hadden we niet kunnen krijgen. We begonnen 's ochtends met een temperatuur van zo'n 6 graden en 's middags liep ik in mijn hemdje. Wat hebben we gezien? Bijna de hele Big Five! Het is niet te doen om alles hieronder woorden te brengen dus dat doe ik thuis. Maar kort gezegd: we zagen olifanten, giraffen, buffels, apen, zebra's en zelfs een luipaard, wat héél zeldzaam is! Het mooiste moment? Omringd door een kudde olifanten, zichzelf wassend, spelend in het water, zwemmen. Dit was een punt van mijn bucketlist, die is mooi afgecheckt en ik heb heel wat indrukken te verwerken. :-)

Nou het volgende avontuur: de komende 2 nachten verblijven we dus (buiten de hekken voor het wild) in het Krugerpark! Onze tourleider zei: kijk er niet van op als je gaat douchen en je kijkt recht in de ogen van een olifant. Ik dacht dat dat een grapje Was, totdat ik ging douchen! Je staat letterlijk in de openlucht van het Krugerpark te douchen!! En de wc, zelfde verhaal! Helaas stonden er geen dieren toen ik ging douchen (en het water werd koud want zo'n douche wil je anders natuurlijk niet snel uit) maar morgen doe ik mooi nog een poging :)

Kortom: het is hier helemaal geweldig. Ik ben zo blij met deze ervaring, nu al! De groep is leuk en iedere dag zijn er momenten waar je heel gelukkig van wordt. Vanavond bijvoorbeeld, toen we met de hele groep bij het haardvuur zitten en onze kok een geweldige maaltijd voor ons heeft gekookt. En niet te praten over vanmiddag tussen de olifanten en de andere prachtige momenten.. Vannacht gaan we slapen met de kans op dieren als apen naast ons tentje. Ben heel benieuwd!!

Morgen gaan we de panoramaroute doen, ons programma is een beetje omgedraaid. Geen punt! We gaan weer genieten.. En we blijven daarna nog een nachtje in het Krugerpark. Hoop dat alles daar ook goed is!

Liefs van ons
Ps: voor nu weer 2 dagen geen WiFi meer!

1. Yvonne:
    28 juli 2015
    Wat fijn om te lezen dat jullie nu al zo' supergoede vakantie hebben. Het is jullie gegund!
  2. Nick:
    28 juli 2015
    Wauw, klinkt echt goed allemaal! Heb je al veel foto's gemaakt? Hoe bevalt de lens? Veel plezier nog daar samen. X
  3. Nelliie:
    29 juli 2015
    Geniet er maar goed van,hier gaat ook alles zijn gangetje,Luna en Bobby kunnen goed spelen,maar ook vechten,nog veel genieten en Gr. Van ons
  4. Lieke:
    29 juli 2015
    Wow, wat indrukwekkend zeg! Klinkt nu al als een geweldige reis. Enorm gaaf dat jullie die prachtige dieren al gezien hebben in het wild. En wat betredt dat 'cow cuddling', geef je gekke nichtje uit Nederland maar de schuld ;)!

Kus van ons!
  5. Sanne Wunderink:
    1 augustus 2015
    Bedankt allemaal voor de reacties! Wat leuk dat jullie allemaal meelezen! De lens bevalt goed, Nick. Alhoewel ik nu weer in het niet val bij alle joekels hier ;) Maar voor nu helemaal goed!
    En Lieke, dat ga ik doen!