Dag 4: Sightseeing Panoramaroute

31 juli 2015 - Krugerpark, Zuid-Afrika

We hebben er weer twee prachtige dagen opzitten. Na een dag vroeg op, hadden we het woensdag wat makkelijk: om 8.00u ontbijten en de tent kon blijven staan want in het Krugerpark verblijven we 2 nachten. Dat betekent: nog meer kans om mooie dieren te zien, alhoewel we die ook in de rest van de reis tegen zullen komen. Ontbijt is erg gezellig bij onze 'campside' waar we ook 's avonds zitten voor het avondeten en daarna met een wijntje/biertje bij haardvuur. De regel is dat iedereen zijn eigen bord en bestek afwast. Soms worden we door Preston verwend met pancakes of eieren bij het ontbijt. 's Avonds krijgen we geweldige gerechten waar hij erg zijn best voor doet.

Gisteren (woensdag) hebben we de panoramaroute gereden die eigenlijk eerder gepland stond. Eén van de hoogtepunten was het uitzicht op de Blyde River Canyon. Dit is de tweenahoogste Canyon van de wereld. In de grote diepte lag een meer waar veel krokodillen liggen, te ver om ze te kunnen onderscheiden.

Ik vond het fijn om even in de bus te zitten en bij te komen van alle indrukken van de dag ervoor. Alles maakt zoveel (mooie) indruk dat het soms even tijd kost om te verwerken maar dat is alleen maar positief bedoeld. Mijn hart maakt soms zoveel sprongetjes op een dag dat ik er ook even van bij moet komen, zeg maar.. Vooral het moment van de wassende en zwemmende olifanten, is iets dat me heel erg heeft geraakt. Maar ongetwijfeld zullen daar nog veel momenten bijkomen.

Een andere locatie die we hebben bezocht is Potholes. Dit is een plek met alleen maar watervallen, beekjes en dieptes. Twee rivieren komen hier bijelkaar: de Blyde river (als in Blijde rivier) en Triestriver (trieste rivier). We hebben hier rondgelopen, foto's gemaakt en genoten van het uitzicht.

Eind van de middag waren we weer terug op onze campside en hadden we even tijd voor onszelf. Er was een mogelijkheid voor een 4x4 game drive met zonsondergang maar omdat er veel optionele activiteiten worden aangeboden, moeten we wat selectief zijn. Even niksen in het prachtige Krugerpark Was ook heel welkom!

's Avonds hebben we weer heerlijk gegeten met z'n allen rond het kampvuur. Daarna nog een wijntje gedronken. De meesten van onzw groep gaan rond 21u naar bed. Wij bleven met een klein groepje over en zijn nog aangesloten bij een andere groep waar wij ook wat mensen hebben leren kennen. Zij gaan uiteindelijk naar Mozambique maar het eerste gedeelte reizen we samen. Leuk om zo ook andere nationaliteiten te leren kennen.

Op naar een nieuwe mooie dag!

1. Mama:
    1 augustus 2015
    Wat een belevenissen allemaal! Jullie zullen wel een geweldig uitzicht hebben gehad tijdens de Panoramaroute! Wat zal dat mooi geweest zijn om de watervallen en verschillende hoogten te zien. Ook fijn dat jullie ook de mogelijkheid hebben om tussendoor even rust te nemen. Ik kan me voorstellen dat al die indrukken overweldigend zijn! Mooi dat jullie dat allemaal mee mogen maken. Geniet nog maar lekker daar!