Dag 9: Ik ga naar Afrika en neem mee... Een muts en een onesie!

3 augustus 2015 - Drakensbergen, Zuid-Afrika

In zo'n prachtig hotel kon een geweldig ontbijt natuurlijk niet uitblijven. Genietend van muffins, verse jus d'orange, toast met roerei, alle soorten koffie en een prachtig uitzicht op zee startten wij onze dag. Wetend dat deze luxe voorlopig weer voorbij zal zijn, genoten we er extra van.

In de bus hadden we even last van het 'lege nest syndroom'. Met het gezelschap dat er nu is, zullen we de reis afmaken. Toch gelukkig nog een leuke groep. Ton, Emmy en Gemmie zijn rond de 60 en erg gezellig. Daarnaast heb je Jeff uit Hong Kong, die enorm grappig uit de hoek kan komen. Hij vindt WiFi ongeveer het belangrijkste dat er is en met de nieuwe gadgets banjert hij zo snel mogelijk naar het dichtstbijzijnde koffietentje om weer 'connected' te zijn. Inmiddels weten we het van hem. Eén van de eerste dagen lagen we nog dubbel toen we hem vroegen of de koffie lekker was: "it was oké but WiFi sucks here!" :) En nog wat anderen die alleen reizen. Met Hillary, Engelse vrouw uit Duitsland, heb ik ook een goede band. Zij houdt ook van fotografie en dieren.

En nu zijn we op weg naar Drakensbergen. Er wordt verteld dat het er heel koud kan zijn. Mijn slaapzak is warm maar temperaturen van 5 graden zijn toch wat te veel (weinig?) van het goede. Daarom zoek ik bij een soort Action iets dat mij warmer zal houden. Kruiken waren er alleen in het klein, dus kwam ik uit bij een goedkope onesie! Ik houd helemaal niet van die dingen maar in zulke omstandigheden, ben ik wat minder kritisch. Eenmaal terug in de bus liet ik trots mijn onesie zien: grijs (helaas geen olifantenuitvoering) met roze van fleece. Hans, ook kampeerder van ik gok in de 60, zei voorzichtig dat hij dat ook wel handig vond. Zijn slaapzak was namelijk stuk. Dus liep ik met hem mee om te laten waar alle warme dingen (ook dekens) lagen. Hans vond zo'n onesie wel praktisch maar in grote maten was hij alleen nog in het roze. Hij heeft hem gekocht, onder de voorwaarde dat ik er wel een foto van mocht maken. En dat mocht! Als ik toestemming krijg, zal ik 'm op mijn blog plaatsen :)

Aangekomen op het park rond 15u zag ik meteen dat ik hier wel wilde blijven: twee ezels, een nestje met kleine biggetjes heetten ons welkom. Het is een prachtig, rustig park met uitzicht op de bergen. Luxe dat we de tent een keer in het licht op konden zetten! Daarna meteen even naar de dieren gewandeld terwijl Roy een biertje dronk met een aantal mannen uit de groep. Toen de zon eenmaal verdween, leek het iedere minuut wel een graad af te koelen. Zo bizar! Uiteindelijk moest ik mijn muts op en 2 dikke truien over elkaar. De onesie kwam 's nachts van pas maar zelfs over een laag gewone kleren én een sjaal! Ik heb een foto voor jullie gemaakt want ik moest er stiekem wel een beetje om lachen: daar lig je dan in het 'warme' Afrika: not!

's Avonds zijn een aantal, waaronder Roy, nog gaan zwemmen in het verwarmde binnenzwembad. Omdat ik net herstel van die enorme verkoudheid, leek het mij niet zo'n goed idee om daarna door die enorme kou te gaan. Ik heb gekeken en ben wat eerder naar bed gegaan, in mijn onesie met 4 graden op de thermometer.. Wish me luck!!

1. Henk en Ine:
    5 augustus 2015
    Brrrr, wat een kou. Mooie onesie of niet, om warm (en droog) te blijven maakt het niet uit hoe je eruit ziet, zei oma altijd!
    Maar wat zien jullie veel moois daar! Heel leuk om het reisverslag te lezen en de foto's te zien! Geniet lekker verder! Xx